Slappdag.

Idag har varit ett riktigt slapp dag. En jävla massa minus ute o man vill inte sticka ut huvudet om man inte behöver. Ska ta tag i mig själv snart o gå ut en stund.

Känner inte av sockret än men det kommer väll. Säkert typ 2 sec efter jag postat detta.

Jag åt frukost idag!!!  Vet att folk tycker jag är äcklig men fullkornsvällning gå iallafall ner. Till middag blev det korvstroganoff och ris.

Dela gärna med er av goda o bra recept om ni vill. Men inga dieter!!!

Jag har varit tjock, fet, mulllig, stor, (ja kalla det va ni vill) i nästan hela mitt liv. Jag har provat dieter på dieter. Den här gången handlar det inte om det. Det ska kunna funka långsiktigt o det gör inte dieter. Man går ofta upp dom kg man tappat plus några till.

Jag e en salladfreak så gärna massa goda lite annorlunda sallader.


Puss o kram Carro.

Kommentarer
Postat av: Pia

Kanske inte så överdrivet nyttigt - men herreminje vad god den är!



Vanlig blandsallad - gärna med soltorkade tomater (utan olja) istället för vanliga. Massa gurka är gott i, och rödlök och paprika. Det ska helst vara lite mindre blöta grönsaker.

Fårost

Valnötter

Olja

Vit balsamvinäger

Flytande honung.



Gör en vinegrette på olja, balsamvinägern och honung - smaka av så den är ganska söt.



Den här salladen kan jag äta hur mkt som helst av, hemskt god till oxfilé!



För övrigt, bra tankar! Jag tror inte heller på dieter, det handlar om att hitta ett koncept man kan leva efter resten av livet, och en bra balans som man mår bra av. Alla kilon man går ner ser jag som en bonus.



Lycka till, ni är duktiga!

/Pia

2010-01-22 @ 14:07:50
URL: http://piamyhre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0