Torsdag

Denna dag har iallafall börjat mycket bättre än gårdagen. Jag vaknade ganska sent (09.50) så det blir lite svårt att klämma in lunchen vid 12 men kanske att jag är hungrig vid 13 iallafall. Jag käkade havregrynsgröt till frulle och sedan gjorde jag träningsprogrammet. Jag kom på att vi fortfarande inte har beskrivit hur programmet går till men jag känner att det är alldeles för krångligt att skriva men jag ska försöka.

Vi börjar iallafall med en liten uppvärmning som ta ca:5 minuter. Varje sak vi gör upprepas bara mellan 5 och 10 gånger nu i början, men vi kommer att öka på hela tiden.

Efter uppvärmningen kör vi 5 armhävningar, sedan kör vi en variant på sit-ups och det gör vi 10 gånger. Sedan kör vi en övning som jag tycker är svår att beskriva men den görs 5 gånger. Sedan ligger vi ner på golvet och tar upp huvudet, nacken och skuldran från golvet under hela tiden som vi kör en variant på att cyckla med benen, om ni förstår hur jag menar, detta görs 10 gånger. Sedan kör vi en övning där vi har tårna och händerna i golvet och trycker upp rumpan mot taken så att man formar ett upp och ned vänt V, när vi står i den ställningen går vi ner mot golvet, utan att lägga os ner, och liksom svankar och trycker upp ansiktet mot taket för att sedan gå upp igen och sedan ned, detta görs 5 gånger och är sjukt jävla jobbigt! Sedan kör vi "plankan" och det innebär att vi har tårna och underarmarna i golvet och lyfter magen en liten bit från golvet så att kroppen ser så rak ut som möjligt, vi står sedan kvar i detta läge i 10 sekunder, sedan gör vi den en gång till i 10 sekunder.

Vi avslutar med en liten yoga-andnings-övning och sedan är det klart!
Programmet tar ca: 15 minuter att göra och det har redan givit resultat för när vi började med det för ca: 2 veckor sedan kunde jag inte göra en enda ordentlig armhävning men det kan jag nu!!

Puss och Kram //Zandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0